måndag 2 augusti 2021

Lättläst bearbetning av De sju systrarna






           

 


Jag älskar böckerna om de sju systrarna skrivna av Lucinda Riely! De är färgstarka och fyllda med spänning, romantik och historia. 


Därför är jag glad att de två första böckerna även finns i en lättläst version, bearbetad av Hanna Wallsten! Så att böckerna kan nå fler lässugna! De här versionerna är på ca 200 sidor per bok medan originalet har över 500 sidor per bok. Jag tycker att Hanna har gjort ett bra jobb med bearbetningen till lättläst. Böckerna är underbara! 


Berättelsen handlar om sex adoptivsystrar som samlas i barndomshemmet Atlantis, ett slott vid Genèvesjön. Deras adoptivfar är död och de får alla ett varsitt brev med ledtrådar till var de kommer ifrån. 


Ledtrådarna tar dem ut i världen där deras släktsaga rullas upp och bit för bit får de reda på mer om sitt förflutna. 


I de två första böckerna får vi möta Maia (De sju systrarna) och Ally (Stormsystern) och följa deras resa. 


Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, både för barn och vuxna. 


Gillar du att läsa men tycker det är jobbigt med tjocka böcker eller att läsa så kan jag varmt rekommendera dessa! 


Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...