fredag 13 augusti 2021

Kvinnan med stjärnan av Pam Jenoff


Den här boken får du inte missa! En fantastiskt läsupplevelser som kommer stanna kvar hos mig, länge! En sorglig, varm, hoppfull berättelse inspirerad av sanna berättelser från andra världskriget. 

Sadie och Ella, två olika kvinnor med olika förutsättningar som mot alla odds utvecklar en väldigt stark vänskap. Sadie,  som är judinnan, kämpar för att överleva och Ella som riskerar sitt liv för att hjälpa henne. 

Jag tycker om historiska romaner och den här boken gör mig inte besviken. Människoöden som griper tag i mig, som berör. Pam Jenoff har skrivit en berättelse om kärlek, vänskap och om den starka viljan att överleva. 

Boken ges ut av Harper Collins

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...