torsdag 19 augusti 2021

Mandelaeffekten av Anne Holt



 

Jag har inte läst så mycket av Anne Holt förut men det tänker jag göra nu, ”Mandelaeffekten” gav mersmak! 


Boken är den tredje delen i serien med Selma Falck i huvudrollen. Skickligt väver Anne ihop intrigen och det är en väldigt spännande kriminalroman som tar oväntade vändningar genom hela historien. 


Det är högt tempo genom hela boken med myndighetsmissbruk, personliga tragedier och ett fokus på aktuella samhällsfrågor. Jag tycker även att det är ett intressant persongalleri med Selma i spetsen. 


Men det är en bok som kräver sin läsare, många karaktärer att hålla reda på och mycket som händer. Du måste vara med när du läser. När jag lyssnade på delar av boken fick jag ibland spola tillbaka för att lyssna om. Och det kanske inte passar alla. 


Men sammantaget en väldigt bra kriminalroman som jag gärna rekommenderar. Väldigt bra uppläst av Magnus Roosmann dessutom. 


Boken är utgiven av Piratförlaget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...