onsdag 11 augusti 2021

Stranden av Anna Breitholtz Monsén




Ojojoj! Den här boken får du inte missa! ”Stranden” är en underbar, ljuvlig, grymt spännande och en väldigt humoristisk deckare. Vilken debut! 

Boken grabbade tag i mig och släppte inte sitt grepp förrän den var slut. Den är oförutsägbar, jag gissade fel på vem som var den skyldige ett par gånger för att Anna skickligt villar bort mig med sin text. 


Jag lyssnade delvis på boken (Katarina Ewerlöv gör en jättebra inläsning btw) när jag var ute och gick. De jag mötte måste ha trott att jag var lite märklig då jag gick och skrattade högt för mig själv vid flera tillfällen under lyssningen. 


Sen är boken spännande också. Storyn är lätt att hänga med i och ju längre jag läser/lyssnar kommer pusselbitar till helheten. Bra språk och underbara karaktär med Lina och hennes morfar i täten tätt följt av den lokala polisen Madde. Karaktären Lina är så jäkla skönt rakt på sak, vill att det ska hända saker. Hennes morfar är så egensinnig och jag tycker om att läsa om deras relation. De tre blir en oslagbar kombination som gör boken väldigt bra. Tycker överlag att Anna skildrar relationer på ett bra sätt, detaljrikt! 


En jäkligt bra deckare! Med ett kattpensionat i handlingen! Bara det liksom! Underbart!! 


Ser fram emot fler delar. 

Boken ges ut av Bokfabriken 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...