lördag 9 juli 2022

Bokbussen kommer alltid vid midnatt av Sofia Axelson



En bok om bibliotek och böcker - vad kan gå fel? Jag undrar dock varför jag har haft denna stående så länge i min bokhylla utan att läsa den? 

I den här romanen får vi möta ett gäng härliga karaktärer som vill rädda sin biblioteksfilial från nedläggning. Hur ska de göra? Kampvilja och många idéer finns bland karaktärerna. Det blir en underbar historia som jag inte ville skulle ta slut. 


Jag har skrattat när jag har läst, blivit grymt irriterad på Lisas man Olle (galet osympatisk karaktär), nickat igenkännande och känt att jag verkligen brytt mig om karaktärerna och undrat hur det ska gå? Lisa, Kåge och Eva har även sina egna utmaningar i livet och jag tycker om att följa deras resa samtidigt som de brottas med nedläggningshotet av biblioteksfilialen. 


”Bokbussen kommer vid midnatt” är en charmig och lättläst feelgood som var svår att lägga undan. Härlig underhållning så här mitt i sommaren! Sen att boken även innehåller en hel del lästips är ju inte dumt, det är ju ändå en bok om böcker och bibliotek. 


Ges ut av Lind och co


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...