tisdag 19 juli 2022

Drömmar till salu av Ada Wester



Det här var en bok jag gillade! Historien, karaktärerna, tempot! 


”Drömmar till salu” är en bok om kärlek till både möbler, hus och människor. Det är en bok om en kärlek man aldrig glömt och om att komma hem. 


Berättelsen utspelar sig både i dåtid och nutid, två parallella historier som vävs ihop. Båda historierna är historier jag fastnar för och vill läsa mer om, de känns levande. Jag tycker om språket i boken, hur läsningen flöt på, hur svårt det var att släppa boken. Ada berättar sin historia så fint och vackert och jag tyckte verkligen om karaktärerna, kärleken och värmen som genomsyrade boken. 


Det här är en riktigt läspärla! En bok som jag tyckte väldigt mycket om!


Ges ut av Piratförlaget


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...