måndag 18 juli 2022

Sanningen om ostrondykerskan av Caroline Säfstrand



Jag behövde samla mina tankar en stund efter att ha läst Carolines senaste bok. För det är en fantastisk bok, en underbar bok och jag tycker att Caroline har överträffat sig själv - igen! 


”Sanningen om ostrondykerskan” är en roman om ett lite udda vänskap, om att våga stå upp för sig själv och om sökande efter sanningen. 


Jag har läst de flesta av Caroline böcker och de är berörande och förtrollande, det är böcker man börjar läsa och sedan läser till de är klara. Hennes senaste är även den precis så - den berör mig till tårar och till skratt. 


Det är något med hur Caroline skriver som fängslar mig, hur hon beskriver vänskapen och kärleken som finns i boken. Jag bryr mig genuint om karaktärerna, jag vill att det ska gå bra, vill lära känna dem, vill veta mer! 


Den vänskap som uppstår mellan Inez och Maja är bra för del båda. De är väldigt olika men på något sätt passar de ihop och Caroline berättar deras och Matildas historia så vackert. 


Underbar bok! Den seglar upp som en av årets bästa böcker för mig.


Ges ut av Bokförlaget Forum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...