lördag 9 juli 2022

Konserverad kärlek och spröda drömmar av Åsa Hallengård



Det här är Åsas fjärde roman (hon har tidigare skrivit feelgoodserien Antikkursen som utspelar sig i Landskrona. Riktigt bra och härliga böcker!) och vilken roman hon har skrivit! 


Det var otroligt lätt att fastna i ”Konserverad kärlek och spröda drömmar”. En kärlek som försvann, en kvinna som inte kan glömma sin tonårskärlek och drömmer om hur det kunde ha blivit. Det här är en varm berättelse om vänskap, oväntad kärlek, förlorad kärlek och hopp. Om att det aldrig är försent att våga börja leva. 


Dolda hemligheter, längtan efter kärlek och att få dela livet med någon. Det här är en feelgoodbok med både hjärta och smärta, som lämnar en eftertanke om att ta tillvara på livet. Jag tycker att Gunilla är en charmig karaktär och jag blir glad när hon vågar och hittar sin inre kraft till förändring i sitt liv, även om det är ganska sent i livet. 


”Konserverad kärlek och spröda drömmar” är en härlig roman som jag sträckläste. Åsa förmedlar sin historia med värme och jag tycker verkligen om hur hon låter sina karaktärer växa, hur de tar för sig. Sen blir jag även otroligt irriterad på en av karaktärerna (även den karaktären är väldigt bra skildrad) som bara tänker på sig själv och som är extremt egoistisk. 


Det här är en bok med många bottnar och med ett behagligt tempo. En välskriven och lättläst berättelse som du inte får missa! 


Ges ut av LB förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...