tisdag 19 juli 2022

Inte vilken håla som helst - Från strandgatan till Stallarholmen av Barbara Kjellström



Ljudboken är inläst av Sofia Berntson. 


Det här var en trevlig bok att lyssna på under mina promenader. ”Inte vilken håla som helst” är en härlig feelgood som var svår att sluta lyssna på. Det är en bok om att tvingas börja om, se nya möjligheter och vända det negativa som händer till något positivt. Boken innehåller dessutom galna höns, grannfejder, romantik och en hel del humor. Jag har skrattat och nickat igenkännande under lyssningen av boken. 


Men, det ska tilläggas att jag blir otroligt irriterad på huvudkaraktären Charlotta och hennes idiot till man. Ibland fick jag snabbspola förbi ett stycke för jag blev så irriterad och arg på hur de beter sig. Charlotta är bitvis en kvinna som bara tar allt och låter hennes ärkenöt till man slippa undan. Det blir tack och lov bättre. 


Summa sumarum så är det här en bra bok, en bok jag gillade att lyssna på. Jag tyckte om Charlotta och dotterns liv i Stallarholmen. Jag gillade också dotterns utveckling i boken, hur hon efter ett tag tar för sig mer och blir mer vuxen i sitt sätt. 


Ges ut av Lind och co


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...