tisdag 22 november 2022

Gröna oliver, hönshus och en grekisk gård av Maria Fallström




Det här är den andra delen i serien om systrarna Emma och Marie. Äntligen får vi åka tillbaka till Grekland, läsa om systerskap, kärlek, vänskap och kulturkrockar. 

Det är en varm och charmig berättelse om både lycka och sorg. Om vikten av att följa sina drömmar och kämpa för det man tror på och vill ha. Maria har lyckats med gestaltande miljöbeskrivningar och jag längtar till Grekland, sol och värme medan jag läser. 


Boken är lättläst och lätt att tycka om. Det finns ett bra flyt i språket som jag gillar. ”Gröna oliver, hönshus och en grekisk gård” är en roman som berörde mig och även fick mig att skratta. En härlig feelgood som jag gärna rekommenderar. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...