tisdag 22 november 2022

Magic Camp - trolleriläger för magiska varelser av Sofie Silverbring






Rekommenderad läsålder är 9-12 år  


Den här boken gillade jag! En underfundig, rapp och fartfylld berättelse om Wilma och Aldo som på trollerilägret får lära sig att det inte alltid blir som man har tänkt. 


Berättelsen är full av magi, vänskap, har mycket humor och jag småler och skrattar under läsningen. Jag tycker om karaktärerna, miljön och de små illustrationerna som finns i boken. Sofie skriver bra och det här är en bok som borde tilltala de som gillar magi. Boken är lättläst och passar både att läsa själv eller att läsa högt. 


Tycker du om berättelser som får dig att le? Då är det här en bok för dig, oavsett om du är 11 år eller som jag, 47 år. Barn- och ungdomsböcker är bland det roligaste och bästa att läsa.


Ges ut av Ordalagets bokförlag  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...