tisdag 22 november 2022

Medan snön faller i Ådala av Åsa Liabäck



 


Det här är den tredje boken om vackra Ådala, koloniområdet som ligger i Linköping och alla härliga karaktärer som man lärt känna på vägen. Det är som att träffa vänner som man inte sett på ett tag och det är ett kärt återseende.


Böckerna om Ådala är genuint härliga, det är omtanke och värme, kärlek och vänskap. Boken berör både lätta och svåra ämnen, sorg, missförstånd och längtan och Åsa skildrar det med varsamhet. Jag blir väldigt glad när jag läser boken men också väldigt berörd. 


”Medan snön faller i Ådala” är Åsas bästa bok och jag tycker att hon är fantastisk på att göra sina karaktärer och miljöerna levande. Man är där, mitt i handlingen och det känns så verkligt. Sen är det, som Linköpingsbo, trevligt att känna igen sig i omgivningen i boken. Jag tycker också om att karaktärerna har olika åldrar, både ung och gammal, att de är i olika faser i livet och jag tycker att Åsa väver ihop det väldigt bra. Alla får ta plats och jag vill inte vara utan någon av dem. 


Den här boken platsar på min lista över årets bästa böcker!


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...