tisdag 22 november 2022

Värma händer av Katarina Widholm



Som jag har längtat efter denna bok! Att få läsa mer om Betty!
 

Vi är tillbaka på Östermalm, året är 1942 och Betty kämpar på med att både vara fru, mamma och en arbetande kvinna. ”Värmande händer” är en välskriven bok om ett kvinnoliv som fascinerar mig. Det är intressant att läsa om arbetsvillkor och hur det kunde vara att vara kvinna i Sverige under 1940-talet. Katarina är skicklig på att berätta en historia och få mig som läsare att känna som att jag är där, mitt i handlingen. Miljöbeskrivningarna innehåller tidstypiska detaljer som gör berättelsen ännu mer levande. 


Boken är även en kärlekshistoria och alla som har läst första delen undrar vad som hänt med Bettys kärlek, Martin Fisher. Får vi något svar i den här boken? 


Jag tyckte väldigt mycket om den här boken, berättelserna, karaktärerna och jag vill läsa mer! Vill läsa mer om Betty och de andras liv i Sverige förr i tiden. 


Ges ut av Historiska media

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...