söndag 27 november 2022

Slottet av Anna Breitholtz Monsén.



Halleluja! Som jag älskade varje sekund att läsa den här boken. Äntligen fick jag komma tillbaka till Skåne, till Sandinge och dessa underbara karaktärer! Jag älskar drivet i boken, hur relationerna mellan Lina, hennes morfar och Madde utvecklas. Jag tycker om att man som läsare får komma karaktärerna nära, att man får lära känna dem ordentligt.
 

”Slottet” är en spännande och ganska lågmäld deckare. Här är det fokus på relationer och varför det blev som det blev.  Vi får följa två parallella historier, en i dåtid och en i nutid där dået har påverkat nu. Boken är välskriven och Anna ger oss ett spännande pussel att lösa. Tyvärr tog boken slut alldeles för fort! Jag vill hänga mer med Madde, Lina, morfar och katterna på katthotellet. För, ett katthotell i en deckare - det är underbart! 


Ges ut av Bokfabriken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...