söndag 27 november 2022

Julakuten för ensamma hjärtan av Callum Bloodworth



 


Den här boken är härlig läsning och den gick rakt in i hjärtat. Jag tyckte om blandningen mellan kärlek, vänskap, sorg, svärta och humor. Allt blandas med till en njutbar mix som gör boken svår att lägga ifrån sig. 


Jag tycker om karaktärerna, hur de beskrivs och hur relationerna mellan dem utvecklas. Målande miljöbeskrivningar som gör att man känner sig där, mitt i handlingen. Det är humoristiskt, mysigt, sorgligt och Callums bok får mig att både gråta och skratta om vartannat. Tycker väldigt mycket om hur Callum skriver, med värme, varsamhet om det sorgliga, dråpliga situationer och en hel drös roliga citat. 


När boken är slut lämnar den en varm känsla efter sig. Jag kommer dock att sakna  att inte få hänga med Elsa och resten av gänget i julakuten, gillande dem! 


Ges ut av Bazar förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...