tisdag 23 maj 2023

Kärlek på den lilla ön i havet av Jenny Colgan



Jenny Colgans böcker är ett måste för mig! Så nu äntligen kom det en bok till om Flora, Lorna och de andra karaktärerna på den lilla skotska ön Mure. Jag har tyckt om alla böckerna i serien och jag tycker väldigt mycket om även denna.
 


”Kärlek på den lilla ön i havet” är en romantisk, känslosam och lättläst historia om planering av ett bröllop som går lite överstyr. Det är glädje och missförstånd, kärlek och sorg allt i en mixad blandning. 


Det är härliga miljöer, karaktärer som jag alltid fastnar för. Värme, humor, hjärta och smärta. Jag tycker om personerna på ön, tycker om att läsa om dem, läsa om relationerna mellan dem. Jag fastnar alltid lite extra för Floras vän Lorna och Saif. Deras sidoberättelse får ta plats och jag är glad för det. Saif ställs inför ett omöjligt val som kommer påverka alla och det knyter sig lite i magen hos mig när jag läser det. Vill bara att det ska gå bra! 


Jag hoppas att det kommer i alla fall en del till om människorna på ön, för slutet lämnade många obesvarade frågor hos mig. Återser gärna ön, där borta i havet. 


Boken är översatt av Birgitta Karlström och ges ut av Norstedts







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...