onsdag 26 juli 2023

10 minuter och 38 sekunder i en märklig värld av Elif Shafak



Det här var en bok jag såg i bokhandeln och jag föll för omslaget. Ett alldeles underbart omslag. Sen började jag läsa boken och fastnade i handlingen.
 


Bläddra för att läsa baksidestexten 


Det här är en märklig bok och jag har svårt att sätta ord för att beskriva den. Den innehåller så mycket sorg, glädje, vänskap, förtvivlan. Men det är en bok jag inte ville släppa bland annat för de färgstarka karaktärernas skull. De är lite udda men de kämpar alla för sin väns skull. 


”10 minuter och 38 sekunder i en märklig värld” var en annorlunda men väldigt bra läsupplevelse. Värd att läsa! 


Boken är översatt av Klara Lindell. 


Ges ut av Bokförlaget Tranan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...