tisdag 18 juli 2023

En sommar i Brighton av Lucy Diamond



 


Ljudboken inläst av Katarina Cohen. 


I ett hus nära Brightons strand bor tre hyresgäster som har mer gemensamt med varandra än vad de vet om.. När de lär känna varandra börjar ett nytt kapitel i deras liv. 


Den här boken hade jag svårt att få ro till att sätta mig ner och läsa. Men när jag började lyssna på ljudboken istället så fastnade jag direkt. 


”En sommar i Brighton” är en varm och humoristisk feelgood med mycket hopp, vänskap och kärlek. Det är en bok jag tyckte om att lyssna på, få höra hur de olika karaktärerna finner varandra, få veta mer om vad de bär med sig. Tycker om hur Lucy väver ihop deras historier och får det till en fin helhet. 


Men, jag tycker att originaltiteln mer speglar bokens handling och budskap, ”The house of New beginnings”. Hade gärna sett en annan svensk titel! 


Mysig sommarläsning! Rekommenderas. 


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...