tisdag 18 juli 2023

Avdelning 73/Tiggaren av Sofie Sarenbrant






Det här är de fjärde och femte fristående delarna i serien om Kriminalinspektör Emma Sköld. 


Likt de föregående böckerna är det här två delarna väldigt spännande och svåra att släppa. Böckerna går in i varandra så för att få bäst behållning av läsningen - läs dem i ordning. Saker återkommer och bygger på tidigare böcker vilket blir svårt att hänga med i om man dyker in mitt i serien. 


Tempot är högt i böckerna och jag gillar karaktärerna och hur Sofie gestaltar dem. Böckerna är som ett pussel och bit för bit får man delar till lösningen. jag tycker om hur Sofie bygger upp spänningen, hur den kryper in under huden på mig. 


Kort sagt, jag fortsätter plöja serien, nästa del ligger på nattduksbordet och del sju och åtta har jag reserverat på biblioteket. 


Missa inte! 


Ges ut av Bookmark förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...