onsdag 26 juli 2023

Syndabocken/Skamvrån av Sofie Sarenbrant.






Jag fortsätter att läsa ikapp serien om kriminalinspektör Emma Sköld. Det här två böckerna är den sjätte och sjunde delen i serien. 


Böckerna går in i varandra så för att få bäst behållning av läsningen - läs dem i ordning. Saker återkommer och bygger på tidigare böcker vilket blir svårt att hänga med i om man dyker in mitt i serien. 


Jag har fastnat totalt i dessa böcker och förstår inte riktigt varför jag inte har läst dem tidigare. Det jag gillar är hur Sofie bygger upp en spännande historia som inte går att värja sig från. Jag måste bara läsa ett kapitel till och helt plötsligt är boken slut. 


Dessutom är karaktärerna intressanta att följa, deras relationer och hur allt hänger ihop. Saras böcker är som ett enda stort pussel och jag som läsare får fler pusselbitar ju längre jag läser. Språket är rappt och kapitlen korta så böckerna är relativt lättlästa. 


Riktigt bra böcker och serie! 


Ges ut av Bookmark förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...