onsdag 26 juli 2023

Atlas - Historien om Pa Salt av Harry Whittaker och Lucinda Riley









Oj. En bok som jag längtat efter väldigt länge och så tog den slut. 


Jag har väntat lite med att läsa sista delen i serien om de sju systrarna just för att det inte blir fler böcker. Jag kommer sakna att inte få följa med på fler äventyr som Lucinda Riley och nu även hennes son Harry har tagit mig med på. 


Jag tycker om hur de lösa trådarna knyts ihop, hur jag får svar på mina frågor men att jag ändå överraskas när jag läser. Harry har lyckats bra tycker jag med att få ihop den sista delen i serien för jag tänker att det inte har varit helt lätt. 


Det som fångar mig mest och har gjort det genom hela serien är de historiska delarna, grunden till hela historien. Alla detaljer, miljöer, karaktärer. Jag fascineras av hur man kan besitta denna förmåga att få ihop allt i dessa underbara böcker och vilken enorm research Lucinda och till viss del Harry måste ha gjort. 


Böckerna kommer jag att minnas länge och alldeles säkert läsa om. De har sin givna plats i bokhyllan! 


Boken är översatt av Gabriella Andersson och Mia Ruthman. 


Ges ut av Bazar förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...