lördag 1 juli 2023

Ett nytt liv i Cape Cod av Kristan Higgins



Den här boken talade till mig, jag var bara tvungen att börja läsa! Sen läste jag och läste till den tog slut. 


Vi får möta Lillie som har levt hela sitt liv i Cape Cod. Hon ser fram emot sitt nya, fria liv med sin man då sonen ska flytta hemifrån. Men livet rasar samman då hennes man lämnar henne för en annan kvinna. 


”Ett nytt liv i Cape Cod” är en varm, humoristisk och lättläst feelgood. Vi får följa de olika karaktärerna som boken handlar om växelvis och Kristan skildrar och gestaltar dem bra. Jag tyckte att det var väldigt trevligt att läsa om en kvinna som ger igen på sin otrogne make. Och hon ger igen snyggt! Lillie är en kvinna som kan ta vara på sig själv och som växer som person ju längre man läser i boken. 


Boken är inte bara feelgood, utan den innehåller både hjärta och smärta. Jag tycker att Kristan får till en blandning av olika karaktärer som ger boken och handlingen ett djup och som ger en liten eftertanke. Det är romantik, gamla misstag och hemligheter som kommer upp till ytan. Men också både glädje och sorg, att välja sin väg i livet och hitta sig själv i en ny kontext. 


Kristans böcker är sommar för mig och den här boken var ljuvlig. Fullpoängare! 


Ges ut av Printz Publishing

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...