lördag 1 juli 2023

George Michael - ett liv av James Gavin



George Michael är en artist jag har lyssnat på i omgångar under mitt liv. Jag gillar hans musik och följt honom i media.
 


Idag den 25 juni skulle Michael ha fyllt 60 år och det är tragiskt att hans röst skulle tystna alldeles för tidigt.


Den här boken följer Michels liv och karriär från den blyge Georgios Panayiotou till den världsberömda artisten George Michael. Vi får följa med bakom kulisserna både när det gäller framgång men även läsa om ryktena och tragedierna. 


Boken är detaljerad och den är intressant att läsa. Men den tar sin tid, det här är ingen bok jag sträckläste utan jag tog ett kapitel i taget. Det bland annat för att det är ganska många namn att hålla reda på under läsningen. Jag hade dessutom gärna sett att boken varit något kortare, för det är en tegelsten! 


Men summa sumarum, en intressant bok om en världsartist som tyvärr inte lever längre. 


Boken är översatt av Mia Gahne. 


Ges ut av Bokfabriken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...