fredag 10 november 2023



 Alla hjärtans jul av Catherine Walsh. 


Molly och Andrew möts varje år på planet till Dublin och har de senaste tio åren utvecklat en fin vänskap. Båda bor i Chicago och båda ska hem till sina respektive familjer för att fira jul. De ägnar den långa flygresan åt att berätta allt för varandra. För Molly är julen ingen favorithögtid, men för Andrew betyder det mycket. 


När en snöstorm drar in över Atlanten och deras plan blir inställt så tar Molly saken i egna händer. Hon ska se till att Andrew kommer hem i tid till hans mammas berömda julmiddag. 


Vad jag tyckte om den här boken! ❤️ Jag tyckte om storyn, Molly och Andrew, deras familjer! ”Alla hjärtans jul” är en vacker bok både på utsidan och på insidan. Språket faller liksom bara på plats och sidorna flyger iväg. 


Boken skapar julkänsla och får mig att längta efter jul, paket, mys med familjen och ledighet. Dessutom är den här boken förutom att vara romantisk och mysig väldigt rolig. Det finns en hel del roliga scener och repliker som får mig att skratta högt. Humorn finns med som en röd tråd genom hela boken och jag bara älskar det! 


Boken är översatt av Pia Printz. 


Ges ut av Piratförlaget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...