fredag 10 november 2023

Önskelistan av Sophia Money-Coutts



Det första som fångade mig med den här boken var omslaget och titeln. Sen började jag läsa och fastnade i berättelsen.
 


Jag fastnade för karaktärerna, för handlingen. Författaren berättar sin historia om Florence med värme. Florence är en härlig karaktär, rolig med sina små egenheter. ”Önskelistan” är humoristisk, sorglig, romantisk och förutsägbar 


Jag tycker om miljön i boken, den utspelar sig mycket kring den bokhandel där Florence arbetar. Det finns härliga karaktärer och karaktärer jag blir irriterad på. Personerna i boken beskrivs både bra och gestaltande. ”Önskelistan” är en bok som fick mig att skratta högt men även att bli berörd. 


Gillade! 


Boken är översatt av Sofia Hysing-Boytim


Ges ut av Bokfabriken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...