fredag 10 november 2023

Monsterstationen - Katinka och pesten av Johan Elfner




Läsålder 9-12 år. 


Det här är den andra delen i serien om Katinka och Monsterstationen. Serien är en hisnande och rolig resa in i Katinkas värld där både människor och monster möts!


I denna del har Katinka öppnat ett café på Monsterstationen, en järnvägsstation som också är ett hotell för monster. Men när den elaka Tyranius kommer för att förvandla människor till monster måste Katinka och hennes vänner försöka stoppa det. Kan de hitta ett botemedel för de som redan drabbats? 


”Katinka och pesten” är en humoristisk och spännande bok som både kan läsas på egen hand eller läsas tillsammans. Lagom långa kapitel som gör boken snabb att läsa och ett bra språk som gör att läsningen flyter på bra. 


Jag tycker om ungdomsböcker som får mig att skratta och den här boken får mig att göra just det. Den innehåller en mängd tokigheter. Underbart. 


Böckerna i serien är fristående men jag brukar tycka att det är bra att läsa dem i ordning i alla fall. 


Sen, de få illustrationerna som ramar in historien är superfina! 


Ges ut av Ordalagets bokförlag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...