fredag 10 november 2023

Mellan dig och mig - Mhairi McFarlane



 


Roisin och Joe följer med sina vänner ut på landet för att fira en födelsedag, en förlovning och premiär av den tv-serie som Joe skrivit manus till. Men helgen blir inte som det är tänkt. Konflikter och lögner kommer upp till ytan. Vet man allt om den man lever med och sina vänner?


Jag älskar Mhairi McFarlanes böcker, har aldrig blivit besviken. Men denna, ”Mellan dig och mig” var det inte kärlek vid första ögonkastet. Jag vet inte, men det tog tid att komma in i boken. Boken kändes bitvis rörig i början. Men sen, sen tog det fart och då var ”Mellan dig och mig” lika bra som alla hennes andra böcker. 


Mhairis styrka är de rappa dialogerna, det höga tempot och den humoristiska handlingen som även innehåller lite svärta. Det tar ett tag, men sen vill jag inte att boken ska ta slut, vill läsa mer om Roisin och de andra karaktärerna. 


”Mellan dig och mig” levererade en trevlig lässtund vänskap, kärlek, svek och relationer! Precis som hennes böcker brukar göra! 🩷


boken är översatt av Maja Willander. 


Ges ut av Harper Collins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...