lördag 5 augusti 2023

Jag, Forsete av Christina Erikson



Det här är en efterlängtad bok, men det är även en sorgens stund. ”Jag, Forsete” är den sjätte och sista boken om kriminalkommissarie Elias Svensson, Cornelia Lind och Forsete.
 


Bokens början tar vid där dem förra delen ”I skuggan av dig” slutade och det är högt tempo från början. Som läsare får man inte en lugn stund och det är med andan i halsen man vänder blad för att se vad som händer härnäst. 


Jag tycker om Christinas spänningsromaner som både är otroligt spännande men även tar upp aktuella och skrämmande ämnen. Hennes sätt att berätta är rappt, kapitlen är korta och boken blir så svår att släppa. Jag måste få veta hur det ska gå! 


Jag har genom hela bokserien tyckt om karaktärerna, de är intressanta och har utvecklats massor i böckerna. Det är lite vemodigt nu när sista sidan är utläst. Jag hade gärna läst mer om både Elias, Cornelia och Forsete även om Christina nu knyter ihop påsen och alla lösa trådar och avslutar. 


Vill du läsa en grymt spännande, välskriven och grymt bra bokserie så ska du läsa denna! Läs gärna böckerna i ordning, så att du inte missar något. 


Hatten av Christina! 


Ges ut av Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...