fredag 26 januari 2024

Bokhandlaren som ringde på av Carsten Henn



 


Det här var en liten härlig läspärla. En bok jag inte kunde släppa förrän jag hade läst klart. Carsten Henn har målat upp en varm och mysig värld med vänskap mellan bokhandlaren Carl, de kunder han levererar böcker till och så nioåriga Schascha. Sen att boken även handlar om böcker är bara en bonus. 


Jag tycker om tempot, karaktärerna och miljön. Carsten är bra på att gestalta och få läsningen att vara levande som att man är där, på plats. Hans språk är ljuvligt och sidorna flyger förbi. 


Charmig med både glädje, sorg och vänskap. Jag både skrattar och gråter när jag läser den här underbara boken. ”Bokhandlaren som ringde på” är en bok som numera har en permanent plats i min bokhylla! Rekommenderas varmt. 


Översatt av Anna Hörmander Plewka


Bokförlaget Nona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...