fredag 19 januari 2024

Oförmögen av Josefin Olsson



 


Hedvig får sitt liv omkullkastat under en enda vecka i februari. Hon försöker att inte deppa ihop och inte ge upp. Så träffar hon Adam, som hon inte träffat på flera år. Det mötet leder till en kedjereaktion av händelser vilket gör det tydligt för både Adam och Hedvig att livet är komplicerat och drömmar kan skilja sig åt. 


Det här är en bok jag påbörjade redan förra året, men så kom min lässvacka emellan.  Så den fick vänta ett tag, tills läslusten återfanns. 


”Oförmögen” är en bok om relationer, svåra livsval och hemligheter. Det är också en roman om hur olika händelser i livet kan påverka våra val och möjligheter. 


”Oförmögen” är en lättläst och charmig feelgoodbok som manar lite till eftertanke. Jodefin har ett fint språk vilket gör att man blir engagerad i berättelsen, i karaktärerna, som hon dessutom gestaltar väldigt bra. Jag blir både glad, berörd och smått irriterad när jag läser boken. Precis som det ska vara när man läser en feelgoodbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...