fredag 26 januari 2024

Med bergens andetag av Therese Widenfjord



Den här boken liksom talade till mig. Jag var bara tvungen att läsa och sen läste jag till boken var slut. Jag tror att jag redan nu har läst en av årets bästa böcker!
 


”Med bergens andetag” är en otroligt vacker och gripande berättelse om två människor vars öde flätas samman. Nick återvänder till sin barndom hemtrakter för att försöka försonas med sitt förflutna och Ellie som förlorat sitt hem och måste kämpa för att överleva. 


Jag tyckte så mycket om hur Therese berättar sin berättelse, med otroliga miljöskildringar, starka karaktärer som växer medan man läser boken och ett väldigt vackert språk. Ett språk som är som poesi vilket gör att sidorna bara flyger fram. 


Magisk läsupplevelse! ❤️


Romanus & Selling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...