fredag 19 januari 2024

Solsken på menyn av Debbie Johnson



 


Det här är den tredje fristående delen i serien om café Havsbris. Här får vi möta Willow Longville med det rosa håret som jobbar som servitris på caféet. Men för att få ihop livet och försörja sig och sin mamma som har alzheimers jobbar hon extra som städerska. Det är genom städningen hon träffar Tom. 


Debbie är en favorit hos mig, tycker om hennes böcker. ”Solsken på menyn” är en lättläst feelgood med både hjärta och smärta. Det är härligt att återse karaktärerna kring caféet igen och jag inser att jag har saknat dem. 


Boken är charmig, det är humor och allvar blandat om vartannat. Det är en trevlig verklighetsflykt, att få längta lite till sommaren nu när det är kallt ute. Jag tycker om Willow, att följa henne i hennes vardag. Följa hennes arbete, hur hon tar hand om sin sjuka mamma och träffar Tom. Det är vänskap, kärlek, glädje och sorg. Allt som behövs för en feelgoodroman. 


Översatt av Cecilia Falk. 


Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...