onsdag 31 januari 2024

Det perfekta offret av Nora Roberts



 Morgan har egentligen inte tid att att dejta men ger efter för den flirtige Luke. De träffas en del men när Morgans vän Nina hittas död i huset de delar får Morgan reda på att Luke är en efterlyst bedragare och seriemördare. Men Nina är inte Lukes vanliga typ, det är Morgan. 

Jag älskar Nora Roberts och har läst det mesta av det som getts ut på svenska. Hon är bra på att skriva fängslande med sitt språk, målande och har med starka karaktärer i sina böcker. Nora är fantastisk på att beskriva karaktärer, relationer och kärleken mellan karaktärena. 


Visst är ”Det perfekta offret” en bra bok, en mix av kärlek, vänskap, spänning och starka familjeband. Men jag blir inte lika fast i historien den här gången. Upplever att storyn är för lång och skummar igenom vissa delar. Jag vill absolut veta hur det ska gå, men inte mycket mer än så. ”Det perfekta offret” lämnar inte en lika starkt  känsla efter läsningen som en del av hennes andra böcker. Jag har dessutom insett att jag tycker mer om hennes mer romantiska böcker om himlastormande kärlek. Det är nog mer min grej. 


”Det perfekta offret” är en helt ok bok att spendera några timmar med. För det är ju trots allt Nora Roberts. Queen av romantik! 


Översatt av Camilla Jacobsson. 


Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...