söndag 21 januari 2024

Eldsoffer av Ramona Ivener



 


Det här är den fjärde delen i spänningsserien om kriminalkommissarie David Ritter. Jag läste nyligen del tre som golvade mig och jag är glad att nästa del redan fanns i min bokhög. För jag hade inte kunnat vänta! 


”Eldsoffer” är spännande rakt igenom från första sidan till sista. Spännande på det där obehagliga sättet, där handlingen kryper in under huden. Ramona är förbannat bra på att måla upp miljöer och karaktärer  med sina ord. Det är ett nöje och en fröjd att läsa trots att det ibland är ganska brutalt (och då läser jag mellan fingrarna 🫣). 


Boken har ett högt tempo och oväntade vändningar som jag inte riktigt såg komma. Precis när man tror sig veta hur allt ligger till så ändras allt! 


Längtar redan till nästa del. 


Bokförlaget Nona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...