tisdag 16 maj 2023

Andra kvinnors liv av Jojo Moyes.

 





Att läsa en bok av Jojo Moyes är glädje för mig. Jag tycker om hennes sätt att skriva och bygga upp en historia. Tycker om hur hon gestaltar miljöer, karaktärer, relationer och känslor. Det är något i hennes sätt att skriva och språk som gör att jag fastnar och inte kan sluta läsa. 


”Andra kvinnors liv” är en historia som både är allvarlig och rolig. Den innehåller både romantik och sorg. Det är dråpligt, humoristiskt med en touch av svärta. Allt i en enda härlig mix. 


Två kvinnor som till en början inte känner varandra men vars vägar korsas av ett misstag. Hur livet kan ställas på ända när man råkar ta fel väska på gymmet. 


Jojo Moyes skriver med humor och värme och jag slukade den här boken. Den passade mig perfekt! Det enda negativa är att den tog slut alldeles för fort. Skulle gärna ha stannat kvar i Sam och Nishars värld. 


Boken är översatt av Helen Ljungmark och ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...