måndag 1 maj 2023

Sjöjungfrun av Anki Edvinsson



Herregud vad spännande den här boken var. ”Sjöjungfrun” är en uppslukande kriminalroman med bra driv där jag bara vill läsa ett kapitel till.. och ett kapitel till. Måste få veta hur det går! Sträckläste de sista sidorna innan läggdags för jag kunde omöjligt sova utan att veta hur boken slutade. 


Boken är välskriven och tar upp aktuella samhällsproblem, som våld i hemmet. Hur det oftast inte syns på ytan utan man lever med det i det dolda. Berättelsen går in under huden på mig, får mig att bli både arg, ledsen och glad. Jag tycker om karaktärerna, tycker att Anki skildrar relationer, problem och miljöer väldigt bra. 


Jag gillar också att jag som läsare ”villas” bort och inte kan lista ut vem som är skyldig. Stort plus. Nu undrar jag bara, när kommer nästa del??? 


Skitbra rent ut sagt! Löp och köp, eller spring fort till bibblan och låna. Missa inte heller första delen, ”Snöänglar”. 


Ges ut av Norstedts förlag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...