onsdag 17 maj 2023

Så länge citronträden växer av Zoulfa Katouh.



Jag var tvungen att vänta några dagar efter att jag hade läst ut den här boken innan jag kunde samla mina tankar. För den golvade mig rent ut sagt.
 

”Så länge citronträden växer” är en fantastisk bok men ack så grym och brutal. Berättelsen, karaktärerna och miljöerna berörde mig. Berörde mig djupt. Tårar, glädje, sorg, ilska, frustration och allt där emellan. 


Boken klassas som en ungdomsbok, men du kan inte vara för ung eller en för ovan läsare när du tar dig an denna. För det här är en stark berättelse. En berättelse som kryper in under huden och stannar där. Jag känner att jag har svårt att göra boken rättvisa med mina ord. Jag kan bara rekommendera dig att läsa ”Så länge citronträden växer”. 


Läs och bli berörd. Både av bokens insida och utsida. 


Boken är översatt av Åsa Kempe och ges ut av 

B Wahlströms förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...