tisdag 16 maj 2023

De Ardeton av Anton Berg







Det här är den första boken i en trilogi, en bok med konspirationsteorier och spänning.


Det här är en bok där du som läsare behöver vara med och allert när du läser. Det händer saker hela tiden, saker som kan ha betydelse senare. Jag hade svårigheter att komma in i boken till en början, den känns tung och det är mycket årtal, människor och platser som nämns. Hänger inte alltid med i svängarna där. 


Men sen lossnar det och blir mer spännande och svårare att släppa boken. Tempot är bra och det är intressanta karaktärer som man får följa. Att det sedan slutar med en del lösa trådar gör att jag är nyfiken på del två och tre. 


Jag och mina fina bokvänner hade förmånen att få lyssna på och diskutera med författaren förra veckan när vi var i Västervik. Det var kul att höra Antons tankar kring boken och det gjorde mig ännu mer nyfiken på fortsättningen. 


Intressant också att höra Anton berätta om sitt jobb som dokumentärjournalist. Att han har det som yrke märks en del i boken tycker jag. 


Läsvärd? Absolut. Ge den en chans. Jag har ställt mig i kö för bok två på bibblan. 


Ges ut av Bookmark förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...