onsdag 17 maj 2023

Storm över Solviken av Sofia Ymén



 


Det här är första delen i Sofias nya mysdeckarserie ”Amatörernas bokcirkel”. 


Jag tycker om Sofias byte av genre, gillar det enkla, att boken är lätt att läsa och tycks om. 


”Storm över Solviken” är en riktigt bra mysdeckare. Här finns ett intressant  persongalleri, en mordgåta och härliga miljöer! Jag som läsare får bit för bit ledtrådar till vad som egentligen har hänt. 


Sofia skriver bra, lättsamt och får mig som läsare att vilja läsa mer. Hon är bra på att beskriva och gestalta både karaktärer och miljöer och bygger upp en trevlig, spännande och bra historia. Jag ser fram emot att få läsa fler delar om Ayna, hennes man och de andra karaktärerna kring Solviken. 


Heja dig Sofia! 


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...