tisdag 16 maj 2023

Jag går nu. Tror jag av Inger Lernevall



Det här är en underbar liten bok! Jag fastnade från första sidan och ville inte lägga den i från mig. Bokens fick till och med följa med till jobbet så jag kunde läsa klart de sista sidorna på en rast. 


Jag tyckte om det vardagliga i boken, att det var ett långsamt tempo. Boken är vacker, omtumlande. Jag lever mig in i berättelsen, blir arg, ledsen, frustrerad. 


”Jag går nu. Tror jag” är en finstämd bok, men med svärta. Språket är vackert och Inger berättar sin historia på ett så mjukt och fint sätt. Den handlar om att inte längre höra till, att tappa bort sig själv, att utsättas för vuxenmobbning och inte bli trodd. 


Lotta, som huvudkaraktären heter är ganska skör när boken börjar men hon växer under läsningens gång. Här har vi ljuset som också finns i boken, att våga stå upp för sig själv och hitta tillbaka till den man vill vara. 


Underbar bok! Önskar bara att jag hade fått hänga med karaktärerna längre.


Ges ut av Bazar förslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...