torsdag 4 maj 2023

Vem minns Anki Braun? av Sara H. Olsson



 


Jag tycker om Saras böcker och hennes nya bok är inget undantag. ”Vem minns Anki Braun?” sägs tillhöra genren Cosy crime och läser man baksidestexten så låter det onekligen så. Men jag upplever boken mer som en feelgoodbok. 


Sara har ännu en gång skrivit en bok med underbara karaktärer med olika personligheter. Karaktärer som man kan känna igen sig i och karaktärer man irriterar sig på. Jag gillar den gränslösa Anki trots att hon lägger sig i precis allt som hon inte har med att göra. 


Och naturligtvis finns det humor! Jag sitter och småfnissar för mig själv medan jag läser för att i nästa sekund nästan gömma mig bakom en skärmskudde. Dråpliga situationer, otroligt charmigt och väldigt bra! Allt det i en underbar blandning. 


Ges ut av Harper Collins




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...