tisdag 16 maj 2023

Vänner från förr av Richard Roper



 


Jag tyckte väldigt mycket om Richard Ropers förra roman ”Hundra skäl att leva” så förväntningarna på hans nya roman var höga. 


Jag tycker om hur Richard berättar sina historier. Hur han gestaltar miljöer, karaktärer och med varsam hand ömsint berättar historien om Theo och Joel. De som varit vänner men som tappade bort varandra. Nu möts de igen för första gången på över 10 år och ger sig iväg på en trettio mil lång vandring längs Themsen. Kommer de att hitta tillbaka till varandra? Till det som är viktigt. 


Jag tyckte om att man fick både Theo och Joels perspektiv i de olika kapitlen. Boken är känslosam, humoristisk full av värme och en bok jag kommer att tänka på ibland. Tyckte mycket om berättelsen om Theo och Joel. 


Rekommenderas varmt. 


Boken är översatt av Emö Malmberg och ges ut av Bokförlaget Forum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...