tisdag 23 maj 2023

Dimdans av Malin Hedin



Det här var en spännande läsning. ”Dimdans” är en berättelse om ett försvinnande, ett mord, om lögner och hemligheter. Berättelsens fokus ligger på de människor som blev kvar efter försvinnandet, hur dessa händelser kan påverka människor. 


Maria försvinner efter en midsommarfest i början av 1980-talet. Marias mamma vägrar tro att Maria har gett sig av frivilligt utan försöker hitta sin dotter men finns det de som inte vill att hon ska göra det?


Bokens handling utspelar sig både i dåtid och nutid. Gripande med hemligheter som kommer fram bit för bit och sakta men säkert sammanfogas då med nu. Välskrivet, ett målande språk och berättelsen liksom kryper in under huden på mig. 


Jag tycker att Malin gestaltar känslorna väldigt bra hos karaktärerna, lögnerna, hemligheterna, sorgen och kärleken. Malin har skrivit en väldigt, väldigt bra bok som flera gånger överraskar mig. Slutet överraskar mig. 


Ges ut av Norstedts





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...