torsdag 4 maj 2023

Dödens snabba vingar av Anna Jansson.



 


Ljudboken är inläst av Marie Richardson. 


Det spelar ingen roll att det är den 24e boken om karaktären Maria Wern, det är fortfarande väldigt svårt att sluta läsa/lyssna när man väl har börjat. Promenaderna blev långa. 


Att återigen få besöka Gotland och alla karaktärer man lärt känna under de år jag har läst Annas böcker är som att komma hem. Att träffa vänner man längtat efter. 


”Dödens snabba vingar” är en spännande berättelse där Anna som vanligt beskriver  både miljöer och karaktärer väldigt bra. Jag tycker att det är en bra balans i boken mellan mord och polisarbete och karaktärernas privatliv. Tycker om hur Anna beskriver och gestaltar relationerna mellan dem och även hur relationerna utvecklas. 


Som alltid med böckerna om Maria Wern är även denna välskriven och väldigt bra. Jag blir engagerad i händelserna och spänningen håller i sig till slutet. Till viss del förutsägbar, men jag gissade fel i vem som egentligen var skyldig. Sånt gillar jag! 


Längtar redan efter nästa bok! 


Boken ges ut av Norstedts förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...