lördag 26 augusti 2023

En enda sommar av Joakim Hedin



 


”En enda sommar” är första delen i en ny feelgoodserie som heter De fyra årstiderna. 


I denna bok möter vi prästen Mona-Lisa som är nyskild och fast i ett arbete där hon inte trivs. När det uppdagar sig att hon ärvt sin moster Gerd som gått bort säger hon upp sig och drar till Dalarna. Men arvet är inte stora ägor med skog som Mona-Lisa trodde utan en sliten camping i Dalarna och några tusenlappar. 


Jag fullkomligt älskade den här underbara boken! Den har det mesta jag vill ha i en feelgood, värme, förvecklingar, mycket känslor, familjehemligheter, vänskap och kärlek. En bok om att våga kasta sig ut på okänt vatten, ta tillvara på tillfället och ta sig an livet. 


Berättelsen är humoristisk, lättläst med karaktärer som man både tycker om och som man blir lite galen på. Jag tycker om miljöerna och känslan av att kunna se historien framför mig, känna lukter och smaker när jag läser. 


Charmig feelgood som ger en fin sommarkänsla! Längtar redan efter nästa del.  


Ges ut av Modernista förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...