fredag 11 augusti 2023

Som ett brev på posten av Birgitta Bergin



 


Att Birgitta kan skriva fängslande vet jag sedan innan, men den här boken gick verkligen inte att sluta lyssna på. Boken har några år på nacken och jag förstår inte varför jag inte har läst den tidigare. 


Det här är en bok om relationer, om förväntningar, kärlek, svartsjuka och att allt inte blir som man tänkt sig. Framför allt är det en kärlekshistoria om Elsa och Tore, två äldre människor som hittar varandra och kärleken på äldre dar. Men det är en kärlek som väcker reaktioner hos parets barn. Och där är Birgitta briljant. Jäklar i havet vad hon beskriver och gestaltar alla bikaraktäer och deras reaktioner bra och levande. Berättelsen blir så levande och det känns som om man är där mitt i handlingen. 


Tore och Elsas olika barn med respektive har alla dessutom olika hemligheter som kommer upp till ytan och alla deras värsta sidor kommer fram. 


UNDERBAR bok, lättlyssnad och den väcker mycket känslor, ilska, frustration, glädje, sorg.. Här finns det karaktärer som jag är tycker är fantastiska och karaktärer som retar gallfeber deluxe på mig. Tur att det finns en del två om Tore och Elsa! Måste få veta hur det går för alla! 


Ges ut av Bokfabriken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...