fredag 11 augusti 2023

Malibu brinner av Taylor Jenkins Reid.



 


Vi förflyttar oss till Malibu, 1983 och får träffa syskonen Riva. Fyra syskon som alla har sitt bagage och hemligheter. Nu ska de ha sin årliga sommarfest och inom loppet av ett dygn har deras liv förändrats för alltid. 


Jag hade först svårt att fastna i boken, tyckte att den var ganska seg. Men så lossnade det och jag sträckläste resterande sidor. Många familjehemligheter, kärlek, svartsjuka och vänskap. Författaren bjuder på många känslor och vi får en berättelse som växlar mellan 1983 och åren 1956 och framåt. 


Det är en fin historia om syskonen som jag ändå tycker har en bra sammanhållning. Om sorgen de känner för sin pappa som valde bort dem. Om deras mamma som sliter och sörjer sin man. 


Målande miljöbeskrivningar och väldigt intressanta karaktärer. En bra bok, men jag tycker att hennes bok ”Äkta kärlekar” är ännu bättre. 


Men omslaget, galet snyggt! 


Översättningen är gjord av Cecilia Berglund Barklem. 


Ges ut av Bookmark förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...