lördag 26 augusti 2023

Välkommen till Tall Oaks av Chris Whittaker



 


Det här är författarens debutroman, en berättelse med både humor och svärta. Som läsare hamnar man i en småstad i Kalifornien där alla känner alla och våldsbrott är väldigt sällsynt. Men så försvinner treårige Harry från sitt hem, bortrövad av en person med clownmask och fasaden i det lilla samhället spricker. 


Det här är en roman med många sidor, samtidigt som den är tragisk och sorglig så har den sina humoristiska sidor. Från början tycker jag att bokens handling är lite rörig och jag får inte grepp om alla karaktärer. Men det släpper efter ett tag. Boken berör med sina olika karaktärer som gestaltas väldigt bra. Chris skriver bra, historien är vacker men även mörk och jag tycker om att man inte kan förutse slutet förrän precis då.


Första boken jag läser av denna författare men inte den sista. 


Översatt av Maria Lundgren


Ges ut av Natur och kultur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...