lördag 5 augusti 2023

Outsäglig sorg och saknad av Emma Gustafsson



 


En fin, sorglig och känslosam berättelse som även andas hopp, livsglädje och värme. 


Janne har gått igenom en stor förlust, bär på en stor sorg och hyr Fias stuga för att komma bort. Fia är en ensamstående mamma med ekonomiska problem och har ett eget bagage som är jobbigt att bära.  


Janne och Fia är ganska olika varandra, men finner vänskap och tröst i varandra och jag tycker om att läsa om dem och deras relation. 


Jag fastnade i ”Outsäglig sorg och saknad” och kunde inte sluta läsa. Språket är fängslande och berättelsen lätt att tycka om. Det här är en fin kärleksroman med två karaktärer som berörde mig. Nu när boken är slut saknar jag dem. Vill veta mer, vill läsa mer om Janne, Fia och Fias dotter Lo!


Ges ut av Norstedts förlag  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...