lördag 26 augusti 2023

För kärleks skull av Rosie Walsh



Men herregud dra mig baklänges vad den här boken var bra! Vilka vändningar, vilken story!
 

Jag föll hårt för den här berättelsen, en berättelse om mörka hemligheter, kärlek, sorg och hopp! 


Boken handlar om Emma och Leo. Ett lyckligt gift par där Leo upptäcker att Emma inte är den hon säger sig vara, inte ens hennes namn stämmer? Vem är hon? 


Rosie bygger upp sin historia med att växelvis låta Emma och Leo berätta sin sida av historien. Och vilken historia. Jag sitter som på nålar och vill bara veta vad det egentligen är som har hänt? Vem är egentiden Emma? Man känner sympatier både för Leo som letar efter sanningen och Emma som bär på en hemlighet som tär mycket på henne. 


Det här är så fint och snyggt skrivet, om familjeband, kärlek, livet. Det finns vändningar i berättelsen som jag inte såg komma och det går inte att förutse hur det hela ska sluta. Och jag kan inte sluta läsa!! Det går bara inte! 


Galet bra och absolut en av årets bästa böcker!!! 


Översättning av Ann Björkhem. 


Ges ut av Bokförlaget Forum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...